Aktualności

#CoByśZrobiłNaSwoimMiejscu - Kampania profrekwencyjna 2024

Cofnij

13 marca 2024

Czy wędrując ulicami swojego miasta, myślicie czasem, co można by zmienić, gdybyście mieli taką moc? Czy wiesz, że każdego dnia masz wpływ na miejsce, w którym żyjesz? Głosując w wyborach samorządowych, decydujesz, kto zarządza Twoim miastem, jakie projekty są realizowane i w jaki sposób są inwestowane publiczne pieniądze. Twoje decyzje, Twoje głosy, Twoje działania mają znaczenie. Kampania „Co byś zrobił na swoim miejscu?” to nie tylko hasło – to wezwanie do aktywnego współuczestniczenia mieszkańców w lokalnej demokracji.

Związek Miast Polskich i Unia Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza od lat włączają się w nurt działań zwiększających frekwencję w wyborach i uczestniczenia obywateli w życiu publicznym. Dobrym przykładem była kampania profrekwencyjna środowiska samorządowego „Nie śpij, bo Cię przegłosują” zorganizowana przed wyborami parlamentarnymi w 2023 roku. Przypominamy, że 15 października do urn wyborczych poszło aż 74,38 proc. społeczeństwa. Dlatego UMP i ZMP przygotowały obecnie kampanię „Co byś zrobił na swoim miejscu”, która ma wesprzeć miasta w zachęcaniu ich mieszkańców do udziału w wyborach samorządowych i w promocji aktywnych postaw obywatelskich. Nasza propozycja ma pomóc miastom w budowaniu wspólnej przestrzeni dialogu i zmian, gdzie każdy głos kształtuje oblicze naszych małych ojczyzn.

„Samorząd terytorialny stoi zwykle w cieniu krajowej polityki i partyjnych sporów, które przyciągają uwagę mediów. A to właśnie ta część administracji naszego państwa ma fundamentalny wpływ na jakość życia obywateli. Decyzje władz samorządowych przekładają się praktycznie bezpośrednio na życie Polek i Polaków. Z badań wynika, że mieszkańcy polskich miast i wsi oceniają samorządowców zdecydowanie lepiej niż polityków krajowych oraz są świadomi tego, jak wiele zależy od samorządu. Mimo tego frekwencja w wyborach samorządowych jest zazwyczaj niższa niż pozostałych  powszechnych głosowaniach. Związek Miast Polskich inicjuje więc kampanię profrekwencyjną, którą chcemy zachęcić i przekonać mieszkańców do udziału w kwietniowych wyborach samorządowych” – tłumaczy Zygmunt Frankiewicz, prezes ZMP.

 „Za kilka tygodni mieszkańcy małych i dużych gmin, miast, miasteczek, powiatów i województw wybiorą swoich radnych, wójtów, burmistrzów, prezydentów. Osoby te staną na czele naszych wspólnot lokalnych na następne 5 lat. Każdy oddany głos w wyborach samorządowych to najprostsza forma wypowiedzenia się na temat przyszłości naszego najbliższego otoczenia. Mam nadzieję, że z tej możliwości skorzysta jak najwięcej osób.” - podkreśla Dorota Bąbiak-Kowalska, dyrektor zarządzająca w Biurze Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza.

W tej kampanii to mieszkaniec ma być bohaterem. To jego pomysły, spostrzeżenia i marzenia o lepszej przestrzeni do życia mają stać się rzeczywistością. To okazja do zadania sobie pytania nie tylko metaforycznego, ale konkretnego i praktycznego: jakie zmiany wprowadzilibyśmy w swoim otoczeniu, parku, na swojej ulicy czy w placówce, do której uczęszczają nasze dzieci?

X
Używamy ciastka

Na tej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są wymagane do działania strony, inne są użyteczne, aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z korzystania z sieci..